Naše služby
"Poskytujeme kompletné psychologické, špeciálnopedagogické a logopedické služby pre deti a dospelých".
Vyšetrenie mentálnych schopnosti a parciálnych
schopností u klientov s problémami najmä v učení sa realizuje
v doobednajšich hodinách v čase od 8.00 hod. do 12.00 hod. Poradenstvo, reedukácia, psychoterapia, párová terapia u klientov s pokračujúcou starostlivosťou /viac než jedno sedenie/ sa
realizuje u žiakov v poobednajších hodinách v čase od 13.00 hod. do 17.00 hod. Prvovyšetrenie (jedná sa o prvý kontakt - vyšetrenie) trvá od 90 do 120 min. Na prvovyšetrenie je potrebné priniesť zdravotnú dokumentáciu alebo výpis zo zdravotnej dokumentácie, ktorý dostanete od svojho obvodného lekára. V prípade, že sa jedná o žiaka základnej školy alebo strednej školy je vhodné priniesť pedagogickú charakteristiku žiaka - formulár k objednaniu žiaka (ktorý Vám vyplní triedny učiteľ v spolupráci s výchovným poradcom). V pedagogickej charakteristike je popísaná výchovno-vzdelávacia problematika Vášho dieťaťa-žiaka z pohľadu vyučujúcich.
Oddelenie psychologickej diagnosticky, poradenstva
a terapie ponúkaPsychodiagnostika Psychodiagnostika je to vyšetrenie cieľom ktorého je posúdiť aktuálny psychický stav jedinca,
pomocou poznania faktorov prispievajúcich k problému. V rámci psychologického vyšetrenia používame
štandardizované psychodiagnotické postupy. Súčasťou sú výkonové testy,
psychodiagnostické škály, osobnostné dotazníky, projektívne techniky.
Psychodiagnostické vyšetrenie trvá cca. 1,5 až 2,5 hodiny.
Cieľová skupina: - posudzovanie školskej zrelosti predškolských
detí
- včasné odhaľovanie špecifických vývinových
porúch učenia a správania
- vyšetrenie
žiakov s problémami v učení a správaní
- vyšetrenie
jedinca na žiadosť školy, lekára, psychiatra alebo na vlastnú žiadosť pri
problémoch v prežívaní a správaní resp. ako súčasť pokračujúcej
starostlivosti - psychoterapie
- sociometria - zisťuje vzájomné vzťahy
v pracovných alebo školských kolektívoch, silu a dynamiku týchto
vzťahov, určený pre školy a firmy na posúdenie aktuálnej atmosféry
v pracovných tímoch/triedach
- kariérne poradenstvo – vyšetrenie za účelom
poskytnutia informácii pri voľbe povolania, či plánovania budúcej
kariéry, určené pre žiakov ako aj pre firmy pri výbere zamestnancov na danú
pozíciu vo firme
Poradenstvo Poradenstvo
sa zameriava na analýzu problému resp. požiadavky jedinca, hľadanie a podporu možných riešení, podpora
úpravy úrovne psychickej a sociálnej regulácie správania jedinca, prijatie
spoločného záveru a dohody o ďalšom postupe, je primárne zameraná na redukciu symptómov, zvyšovanie sebaúcty, úrovne
fungovania a schopnosti adaptácie, môžeme ho vymedziť aj tým, že na svoje ciele
využíva prevažne podporné intervencie.
Cieľová skupina: - pri životnom plánovaní, voľbe štúdia, povolania
a pracovného uplatnenia sa
- pri prekonávaní ťažkostí v osobnom živote
vrátane vzťahových problémov v rodine, v škole, v skupine spolupracovníkov,
priateľov a kamarátov
- pri prekonávaní všetkých bežných aj zriedkavých
problémov ako sú: tréma, stres, strach, úzkosť, konflikty, domáce násilie,
týranie, zneužívanie či šikanovanie, aktuálne záťažové a krízové situácie,
nezamestnanosť, problémy s alkoholom a inými drogami
Psychoterapia Psychoterapia zahŕňa
intenzívnu psychologickú intervenciu a cielenú psychoterapeutickú činnosť
v naliehavých prípadoch osobnostných, vzťahových a iných
psychologických problémov, jedná sa o liečbu s cieľom nápravy duševného stavu.
Cieľová skupina:
- zneužívanie, syndróm závislosť /alkohol,
marihuana, pervitin, tabak, gambling/
- depresie, bipolárno afektívna porucha
- špecifická fóbia, sociálna fóbia, agorafóbia, panická
porucha, postraumatická stresová porucha, adaptačné poruchy,
obsedantno-kompulzívna porucha
- poruchy príjmu potravy - mentálna anorexia, mentálna
bulímia
- poruchy správania detí a dospievajúcich - neprimerané
správanie voči rodičom, učiteľom, záškoláctvo, túlanie sa
- poruchy aktivity –
hyperaktivita a pozornosti – sy. ADHD
- pomočovanie - enuréza,
pošpinie – enkopréza
- párová a manželská terapia,
Oddelenie špeciálnopedagogickej diagnostiky, poradenstva a reedukácia vrátane logopedickej poradne ponúka
Špeciálnopedagogická diagnostika Špeciálnopedagogická diagnostika je zisťovanie, rozpoznávanie,
klasifikovanie, charakterizovanie a hodnotenie úrovne a predpokladov
pedagogického rozvoja objektu výchovy, t.j. žiakovej osobnosti. Sleduje sa
rozvoj konkrétnych vedomostí, zručností a návykov, ale aj poznávacích procesov,
záujmov, postojov, svetového názoru, morálnych, estetických a pracovných
vlastností. Jednou z úloh diagnostiky je zisťovanie schopnosti učiť sa, vzdelávať
sa.
Cieľová skupina:
- posudzovanie schopností a zručností
/zraková percepcia, sluchová percepcia, priestorová orientácia, grafomotorika/
predškolských detí
- včasné odhaľovanie špecifických vývinových
porúch učenia a správania
- vyšetrenie žiakov s problémami v učení
– dyslexia, dysgrafia, dysortografia, dyskalkúlia, hyperaktivita, poruchy
pozornosti, všeobecné školské neprospievanie
- vyšetrenie žiaka na žiadosť školy – učiteľa,
rodiča, detského lekára,
Špeciálnopedagogické poradenstvo a reedukácia Špeciálnopedagogické
poradenstvo a reedukácia je zamerané na zmiernenie negatívneho vplyvu
poruchy alebo postihnutia na vzdelávacie výsledky. Reedukačné hodiny u každého
žiaka sú prispôsobené výsledkom psychologickej a špeciálnopedagogickej
diagnostiky, to znamená, že sú zamerané na tie oblasti, v ktorých majú títo
žiaci deficity: techniku čítania, porozumenie čítanému textu, postrehovanie,
rozvoj sluchového a zrakového vnímania, pravoľavej a priestorovej orientácie,
rozvoj slovnej zásoby a jazykového citu, rozvoj jemnej motoriky a
grafomotoriky, rozvoj predčíselných a číselných predstáv, základných
matematických operácií a pod.
Cieľová skupina:
- predškolák alebo žiak s oslabenými parciálnymi
schopnosťami a zručnosťami
- žiak so špecifickou vývinovou poruchou učenia –
dyslexia, dysgrafia, dysortografia, dyskalkúlia
- žiak so slabším školským prospievaním so zameraním sa
na nácvik efektívnejších spôsobov učenia
- poradenstvo pre učiteľov a rodičov žiaka/dieťaťa so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami
Cieľom logopedickej starostivosti v našom centre je optimálny rozvoj detskej reči a odstraňovanie porúch reči, zlepšenie alebo odstránenie narušenej komunikačnej schopnosti pre deti a žiakov. Logopedické vyšetrenie zamerané na vyšetrenie klientov s narušeným a oneskoreným vývinom reči. Vyšetrenie klientov s narušenou plynulosťou reči – zajakavosť, brblavosť, vyšetrenie reči klientov s narušenou výslovnosťou – dyslália, logopedickú terapiu zameranú na stimuláciu, korekciu a reedukáciu diagnostikovaných rečových porúch. Logopedické potvrdenie pre potreby SŠ resp. VŠ štúdia.
Cieľová skupina: - predškolák alebo žiak s oslabenými parciálnymi schopnosťami a zručnosťami
- v našom centre ponúkame logopedické služby pre deti od 3 rokov
Oddelenie prevencie a sociálneho vývinu ponúkaPreventívno-edukačné programy Preventívno-edukačné programy predstavujú opatrenia,
ktoré smerujú k znižovaniu výskytu sociálno-patologických javov (poruchy správania, záškoláctvo,
šikanovanie, agresia, agresivita, týranie, kriminalita, prostitúcia,
vandalizmus, alkoholizmus a iné drogové závislosti). Vytvára optimálne
podmienky pre telesný, psychický a sociálny vývin jedincov. Má zabrániť
resp. neutralizovať pretrvávanie ľahkých foriem porúch správania a vzniku
porúch sociálneho a psychického vývinu, zachytiť ich v počiatočnom
štádiu a okamžite zabezpečiť opatrenia na ich nápravu. Zaraďujeme
sem stratégie prevencie stresu, zvládanie stresu s osvojením si vhodných
relaxačných techník, zabránenie
vzniku závislosti u jedincov, vyhľadania pomoci v prípade rizikového zneužívania návykových látok
resp. rozvíjajúcej sa závislosti.
Cieľová skupina:
- žiaci vo výchovno-vzdelávacom procese
- programy, ktoré spadajú pod preventívno-edukačné
programy realizujeme v stredných školách na základe ponukového listu pre
školy a následného objednania zo strany školy, pracujeme s konkrétnou
triedou žiakov
- firemné pracovné kolektívy – realizujeme na základe konkrétnej
objednávky
Sociálnopsychologický tréning Pojem sociálnopsychologický tréning používame na označenie systematicky
plánovaného prístupu na ovplyvňovanie skupinových procesov a skupinového
správania. Zameriava sa na sebapoznanie
a identifikovanie svojich vlastností, vlastných postojov, emócií
a hodnôt a pod. Rozvíja sebaprijatie, sebadôveru, alternatívny pohľad
na seba. Zaraďujeme sem predchádzanie vytváraniu
podskupín a outsiderov v pracovnej skupine/triede, tréning
komunikačných zručností – asertivita, nenásilného riešenia konfliktov, podporu
efektívnej sociálnej interakcie - si
iný, si in – predsudky a tolerancia, závisť, ocenenie
pozitívneho, rešpekt k rozdielom, akceptovať rozdiely, konkurencia,
otvorenosť.
Cieľová skupina:
- žiaci vo výchovno-vzdelávacom procese
- programy, ktoré spadajú pod
sociálno-psychologický tréning realizujeme v stredných školách na základe
ponukové listu pre školy a následného objednania zo strany školy, pracujeme
s konkrétnou triedou žiakov
- firemné pracovné kolektívy – realizujeme na základe konkrétnej objednávky
Psychologická a špeciálnopedagogická poradňa v škole Poslaním sú poradenské služby
žiakom, rodičom a pedagógom. Poradenstvo pri riešení výchovných
a vzdelávacích problémov žiakov, ako aj žiakov so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami (vývinové poruchy učenia a správania). Poradenstvo pri riešení problémov v medziľudských
vzťahoch v škole, v rodine, v partnerstve (vzťahy
s rovesníkmi, učiteľmi, rodičmi, súrodencami a pod.). Poradenstvo pri problémoch
učenia, správania, školskej absencie ako aj pri vyskytnutí sa akýchkoľvek
psychických problémov (strach,
úzkosť, zlá nálada, problémy s drogami a pod.). Poradenstvo
pre rodičov žiakov a žiakov samotných pri rozhodovaní o ďalšom štúdiu
či zamestnaní. Poradenstvo pre pedagógov
a vedenie školy pri riešení výchovných a vzdelávacích problémov
jednotlivých žiakov ako aj celých tried. Cieľová skupina:
O poradenské služby môže požiadať: - žiak samotný prostredníctvom triedneho učiteľa,
výchovného poradcu alebo osobne v dohodnutom termíne
- rodičia žiakov prostredníctvom triedneho
učiteľa, výchovného poradcu alebo osobne v dohodnutom termíne
- učitelia osobne v dni určenom na
individuálne poradenstvo, ale aj v dňoch, keď psychológ a špeciálny
pedagóg vykonáva preventívno-edukačné programy
Poradňu nájdete
priestoroch Vašej školy, v miestnosti, ktorú určil riaditeľ Vašej
školy. Termíny
- dni poradenských služieb pre Vašu školu si pozrite na našej stránke v "AKTUALITY" alebo na stránke Vašej školy resp. osobne na dverách výchovného poradcu v škole.
Preventívne a vzdelávacie programy pre pedagogických zamestnancov Cieľom programov je reagovať na aktuálnu
problematiku pedagogických pracovníkov v školskom rezorte. Programy sa
realizujú formou prednášok a besied v priestoroch škôl. Zameriavame sa na témy ako sú stratégie prevencie
stresu, techniky zvládania stresu, zvládať
konflikty bez stresu a sebaponižovania, vzdelávanie žiakov so
špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami – žiak s poruchou pozornosti
a aktivity, žiak s poruchou správania, žiak so špecifickou vývinovou
poruchou učenia.
Cieľová skupina sú pedagogický pracovníci v rezorte školstva: - programy, ktoré spadajú pod preventívne
a vzdelávacie programy pre pedagogických zamestnancov realizujeme v stredných školách na
základe ponukové listu pre školy a následného objednania zo strany školy,
pracujeme s pedagogickými zamestnancami danej školy,
|
|