PONUKA SLUŽIEB V ŠKOLSKOM ROKU 2020/2021 (jeden z programov pre žiakov rôznych tried školy je možné realizovať v šk.r. 2020/2021 bezplatne)
Oddelenie psychologickej diagnostiky, poradenstva a terapie PDP4 - KARIÉRNE PORADENSTVO
VYMEDZENIE FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
CENA Spadá do hlavnej činnosti a je čiastočne spoplatnený 3 eur/žiak (žiakovi je vystavený príjmový pokladničný blok, môže platiť v hotovosti alebo cez platobný terminál) alebo je možné realizovať vystavením faktúry škole za celkový počet žiakov x 3 eur, ktorí sa programu zúčastnili. Spôsob platby (spoločne faktúrou alebo samostatne žiak sám) volí škola.
SDP13 - SOCIOMETRIA
VYMEDZENIE Program sa realizuje s cieľom pomerne presne opísať a vysvetliť štruktúru vzájomných vzťahov v školskej triede medzi žiakmi a využiť tieto poznatky k intervencii do skupinovej štruktúry. Sleduje sa vzájomná sympatie a antipatie medzi žiakmi, dôvera, schopnosť spolupráce, hierarchia v skupine.
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
Oddelenie špeciálno-pedagogickej diagnostiky, poradenstva a reedukácie
PEP12 - AKO SA SPRÁVNE UČIŤ, PRÁCA S MOTIVÁCIOU
VYMEDZENIE Program sa realizuje pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebam (ŠVVP), konkrétne pre žiakov s vývinovými poruchami učenia (VPU - dyslexia, dysgrafia, dysortografia, dyskalkúlia) a pre žiakov s poruchami pozornosti a aktivity. Zameriava sa na efektívne učenie, rozvoj schopností presného vnímania inštrukcií, učebné štýly, príčiny školského neúspechu, motivácia, autoregulácia, optimalizácia denného režimu.
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
REALIZÁCIA Žiaci s poruchami učenia a s poruchami pozornosti počas 2 vyučovacích hodín budú vybratí z rôznych tried za účelom skupinovej prednášky - edukácie a prípadných skupinových resp. podľa potreby individuálnych reedukačných a kompenzačných cvičení (cvičenia na odstránenie alebo redukovanie poruchy a cvičenia zamerané na rozvoj náhradných funkcií). Maximálne 15 žiakov v rámci jedného programu, resp. v rámci dvoch vyučovacích hodín.
Oddelenie prevencie a sociálneho vývinu
PP1 - SPOZNAJME SA BLIŽŠIE
VYMEDZENIE Adaptačný program pre prvé ročníky stredných škôl so zameraním sa na adaptáciu na nové prostredie a prekonávanie počiatočného vzájomného ostychu a obáv. Cieľom práce s novovznikajúcim kolektívom je vytvoriť kvalitné jadro triedy a tým posilniť zdravý vývoj skupinovej dynamiky. Vzájomné spoznávanie má za cieľ predchádzať rivalizovaniu podskupín v rámci triedneho kolektívu. Žiaci sú zapojení do psychosociálnych hier zoznamovacieho charakteru, zúčastňujú sa aktivít, ktoré podporujú vytvorenie vzájomnej dôvery a spoločne v skupine hľadajú rôzne riešenia záťažových situácii, ktorým sú vystavení. Vzájomné pôsobenie jedného človeka na druhého, podporujúce vytvorenie základných ľudských charakteristík (vedomie seba samého, myslenie, reč, prežívanie, sebahodnotenie atď.)
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
PP8 - ZVLÁDANIE TRÉMY A STRACHU ZO SKÚŠKY
VYMEDZENIE Program je zameraný na prevenciu a stratégie zvládania stresu, ktorý je úzko spojený s ukončením štúdia na strednej škole. Základná definícia stresu, všeobecná adaptačná odpoveď organizmu na stresor, čo stres udržuje. Konkrétne spôsoby zvládania stresu. Aktívne a pasívne stratégie zvládania stresu, efektívne plánovanie, ako si rozdeliť učivo, aby som nebol v strese, riziká dopadov na výkonnosť ak nebudem mať zdravý stresor, vyvážené myslenie a iracionálne myslenie s dopadom na úspešnosť zvládnutia skúšky, podľa časových možností nácvik správneho dýchania, nácvik relaxácie napr. Jacobsonova relaxácie. Možnosť overiť si, otestovať sa ako som schopný zvládať stres. Nácvik modelových situácii a ich prehrávanie v skupine.
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
PP3 - PREVENTÍVNE AKTIVITY V OBLASTI PREDCHÁDZANIA ŠIKANOVANIA NA ŠKOLÁCH
VYMEDZENIE Program je realizovaný v spolupráci s Okresným riaditeľstvom PZ v Prievidzi. Hlavným cieľom je minimalizovať prejavy šikanovania na školách, oboznámiť žiakov s prejavmi šikanovania, účastníkmi a príčinami šikanovania, vysvetliť skutkovú podstatu trestných činov, ktoré môžu niektoré prejavy šikanovania napĺňať (vydieranie, obmedzovanie osobnej slobody, ublíženie na zdraví a iné).
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
PP7 - ZNÁMY – KAMARÁT – PRIATEĽ - PARTNER
VYMEDZENIE Sociálno-psychologický tréning so zameraním sa na medziľudské vzťahy resp. na sociálny rozvoj jedincov skupiny. Sociálno-psychologický tréning sa používa na označenie systematicky plánovaného prístupu na ovplyvnenie skupinových procesov a skupinového správania. Cieľom je práca na dobrých vzťahoch, podpora správania podporujúca dobré vzťahy, empatia a pohľad na svet očami druhého. Žiaci prejdú zážitkovými aktivitami, ktoré budú podporovať sebareflexiu a hodnotenie iných členov triedy cez vyjadrovanie svojich potrieb a pocitov, s poznávaním vlastnej hodnoty a hodnoty ostatných žiakov danej triedy. So žiakmi sa zameriame na rozvoj sociálnych kompetencií – pochopenie rôznorodosti sociálnych rolí a sociálnych pravidiel.
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
PP6 - SOM ABSTINENT AJ KEĎ NEMUSÍM – ABSTINENCIA JE MÔJ ŽIVOTNÝ ŠTÝL
VYMEDZENIE Program je realizovaný v spolupráci s občianskym združením, resp. s Asociáciou klubov abstinujúcich Slovenska (ASKAS). Cieľom je vymedzenie pojmov: legálne a nelegálne drogy, látkové a nelátkové závislosti. Následky užívania drog – krátkodobé a dlhodobé, pozitívne a negatívne, osobné – rodinné – spoločenské, psychické – sociálne – zdravotné. Zameraná najmä na primárnu prevenciu a čiastočne aj na sekundárnu prevenciu (záleží aj od vstupných informácii zo školy). Životný príbeh, z pohľadu abstinenta, ne-kvalita života.
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
PP10 - PODPORA A OCHRANA ĽUDSKÝCH PRÁV
VYMEDZENIE Cieľom je vymedzenie základných ľudských práv v zmysle hodnoty človeka resp. jedinca, nebezpečenstvo extrémizmu, extrémistických skupín, sloboda slova, v súvislosti s nepravdivými správami (fake news) a ich preberaním a uplatňovaním v živote.
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
|
|