PONUKA SLUŽIEB V ŠKOLSKOM ROKU 2021/2022
B E Z P L A T N É Č I N N O S T I
VYŠETRENIE NA ODPORÚČANIE ZO STRANY STREDNEJ ŠKOLY
- formulár vyplní výchovný poradca alebo školský špeciálny pedagóg, či školský psychológ v spolupráci s triednym učiteľom
- zákonný zástupca alebo plnoletý žiak nepodpisuje formulár k objednaniu, to až na samotnom vyšetrení, len škola dáva čestné prehlásenie, že plnoletý žiak, resp. zákonný zástupca žiaka s objednaním súhlasí
- vyplnený formulár zasiela škola mailom na scpppap@scpppap.sk
PP1 - SOCIÁLNO-PSYCHOLOGICKÝ TRÉNING
VYMEDZENIE Sociálno-psychologický tréning so zameraním sa na medziľudské vzťahy resp. na sociálny rozvoj jedincov skupiny. Cieľom je podpora adaptívneho správania jednotlivca v skupine, podpora funkčných vzťahov, rozvíjanie empatie a pohľadu na svet očami druhého. So žiakmi sa zameriame na rozvoj sociálnych kompetencií – pochopenie rôznorodosti sociálnych rolí a sociálnych pravidiel. Žiaci prejdú zážitkovými aktivitami, ktoré podporujú sebareflexiu a hodnotenie iných členov triedy cez vyjadrovanie svojich potrieb a pocitov, s poznávaním vlastnej hodnoty a hodnoty ostatných žiakov danej triedy.
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
PP2- AKO NEPODĽAHNÚŤ NÁSTRAHÁM DOSPIEVANIA
VYMEDZENIE Rizikové faktory v období dospievania a ich vplyv na psychické a fyzické zdravie. V období dospievania dochádza k vyzrievaniu jednotlivých psychických funkcií a získavaniu nevyhnutných sociálnych kompetencií, a to aj v súvislosti s budovaním si vlastnej identity, sebavedomia a sebaprijatia. Medzi rizikové faktory dospievania môžeme zaradiť využívanie internetu (online hry, sociálne siete), resp. nové technológie, ktoré sa síce stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov, ale neraz v nich zaberajú neprimerane veľký časový priestor na úkor iných dôležitých oblastí potrebných pre vhodné začlenenie sa do spoločnosti a fungovanie v reálnom živote. Medzi rizikové faktory dospievania môžeme zaradiť aj experimentovanie s alkoholom a inými nealkoholovými drogami. Cieľom je pomenovať negatívne následky (osobné – rodinné – spoločenské, psychické – sociálne – zdravotné) a definovať zdravý životný štýl (stravovanie, šport, kultúra, umenie, vzdelavanie, socializovanie sa).
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
PP3 - ZVLÁDANIE TRÉMY A STRACHU ZO SKÚŠKY
VYMEDZENIE Program je zameraný na prevenciu a stratégie zvládania stresu, ktorý je úzko spojený s ukončením štúdia na strednej škole. Základná definícia stresu, všeobecná adaptačná odpoveď organizmu na stresor, ktorý stres udržuje. Program ponúka pre žiakov rovnako aj konkrétne spôsoby zvládania stresu, aktívne a pasívne stratégie zvládania stresu, efektívne plánovanie, ako si rozdeliť učivo, aby som nebol v strese, vyhnutie sa prokrastinácii. Pomenovanie rizík a dopadov na výkonnosť, ak nebudem mať zdravý stresor, vyvážené myslenie a iracionálne myslenie s dopadom na úspešnosť zvládnutia skúšky. Podľa časových možností nácvik správneho dýchania, nácvik relaxácie napr. Jacobsonova relaxácia. Možnosť overiť si, otestovať sa, ako som schopný zvládať stres. Nácvik modelových situácii a ich prehrávanie v skupine.
FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
S P O P L A T N E N É S L U Ž B Y
PDP4 - KARIÉRNE PORADENSTVO
VYMEDZENIE FORMA ČINNOSTI CIEĽOVÁ SKUPINA
REALIZÁCIA VIACERÝCH PROGRAMOV PRE JEDNU TRIEDU
Ak sa realizuje viacero programov v danom školskom roku pre jednu, resp. tú istú triedu, druhý program je už spoplatnený. Škola môže podľa vlastnej potreby navrhnúť preventívne programy, resp. na čo majú byť zamerané.
|
|